Charakterystyka Pracowni
Pracownia Badań, Analiz i Strategii Rozwoju Edukacji jest edukacyjno-badawczą jednostką organizacyjną Centrum Kształcenia Ustawicznego Białostockiego Centrum Edukacji powstałą w 2009 roku mocą decyzji Prezydenta Miasta Białegostoku z dnia 3 marca 2009 roku. Działania Pracowni skierowane są głównie na problematykę edukacji w kontekście uwarunkowań społeczno-gospodarczych.
Do zadań Pracowni należy:
- diagnoza uwarunkowań wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych;
- diagnoza problemów edukacyjnych i społecznych w kontekście procesu edukacyjnego;
- opracowywanie i wydawania materiałów dydaktycznych;
- prowadzenie badań, analiz i tworzenie raportów dotyczących przebiegu procesu edukacyjnego oraz wyników w nauce uzyskiwanych przez uczniów i słuchaczy;
- prowadzenie badań, analiz i tworzenie raportów dotyczących problemów społecznych związanych z dostępem do edukacji i pokonywaniem kolejnych etapów edukacji;
- publikacja i upowszechnianie analiz i raportów;
- partnerstwo w zakresie kreowania polityki oświatowej miasta Białegostoku i regionu;
- doskonalenie nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozy edukacyjnej;
- współpraca z instytucjami, pracodawcami i innymi podmiotami zakresie realizacji zadań statutowych Centrum;
- wymiana doświadczeń, upowszechnianie przykładów dobrej praktyki;
- pozyskiwanie środków pozabudżetowych w miarę możliwości;
- organizacja i współorganizacja różnych projektów, przedsięwzięć i inicjatyw edukacyjnych, współpracując w tym zakresie z innymi placówkami, bibliotekami, szkołami wyższymi, wydawnictwami, stowarzyszeniami i organizacjami;
- wykonywanie innych zadań wynikających ze statutu Centrum i potrzeb organu prowadzącego Centrum.