Przeskocz do treści

Charakterystyka Pracowni

Pracownia Badań, Analiz i Strategii Rozwoju Edukacji jest edukacyjno-badawczą jednostką organizacyjną Centrum Kształcenia Ustawicznego Białostockiego Centrum Edukacji powstałą w 2009 roku mocą decyzji Prezydenta Miasta Białegostoku z dnia 3 marca 2009 roku. Działania Pracowni skierowane są głównie na problematykę edukacji w kontekście uwarunkowań społeczno-gospodarczych.

Do zadań Pracowni należy:

  • diagnoza uwarunkowań wyników sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych;
  • diagnoza problemów edukacyjnych i społecznych w kontekście procesu edukacyjnego;
  • opracowywanie i wydawania materiałów dydaktycznych;
  • prowadzenie badań, analiz i tworzenie raportów dotyczących przebiegu procesu edukacyjnego oraz wyników w nauce uzyskiwanych przez uczniów i słuchaczy;
  • prowadzenie badań, analiz i tworzenie raportów dotyczących problemów społecznych związanych z dostępem do edukacji i pokonywaniem kolejnych etapów edukacji;
  • publikacja i upowszechnianie analiz i raportów;
  • partnerstwo w zakresie kreowania polityki oświatowej miasta Białegostoku i regionu;
  • doskonalenie nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozy edukacyjnej;
  • współpraca z instytucjami, pracodawcami i innymi podmiotami zakresie realizacji zadań statutowych Centrum;
  • wymiana doświadczeń, upowszechnianie przykładów dobrej praktyki;
  • pozyskiwanie środków pozabudżetowych w miarę możliwości;
  • organizacja i współorganizacja różnych projektów, przedsięwzięć i inicjatyw edukacyjnych, współpracując w tym zakresie z innymi placówkami, bibliotekami, szkołami wyższymi, wydawnictwami, stowarzyszeniami i organizacjami;
  • wykonywanie innych zadań wynikających ze statutu Centrum i potrzeb organu prowadzącego Centrum.